Mitsubishi Evolution Vs. Nissan GT-R
Ημερομηνία δημοσίευσης: Σάββατο, 24 Μαΐου στις 00:05:00 EEST
Θέμα: Αυτοκίνητο


Μπορείς να αγοράσεις 3 Evolution με τα χρήματα που θα δώσεις για ένα GT-R. Έτσι η σύγκριση είναι άδικη. Σύμφωνα όμως με τον Matt Master, που τόλμησε και την έκανε, αν είσαι εθισμένος στην ταχύτητα θα πληρώσεις οποιοδήποτε αντίτιμο για να νιώσεις την αίσθηση.

Ώρα αιχμής στο Τόκιο και σε κάποιο πεζοδρόμιο μικρόσωμα κορίτσια με πολύ κοντές φούστες και λευκές ψηλές κάλτσες φωτογραφίζονται από αγόρια δίπλα στο Mitsubishi Evolution (αυτό είναι το επίσημο όνομα του Evo-X) και το Nissan GT-R, τα driving icons της πατρίδας τους. Που, όπως και τα άλλα icons, τα super sexy ιλουστρασιόν manga girls, αποτελούν την απόλυτη έκφραση της ιαπωνικής σκέψης.

Κι αυτό γιατί στην Ιαπωνία δημιουργούν πράγματα σύμφωνα με τις πιο αγνές επιθυμίες τους ή τις πιο σκοτεινές φαντασιώσεις τους.



Είτε το εγκρίνετε είτε όχι αυτή είναι η κουλτούρα τους.

Υπάρχουν μόλις 24 ώρες για το GT-R και το Evolution και μία μόνο σκέψη με απασχολεί: Είναι τόσο καλό ώστε να κοστίζει όσο 2 ή 3 Mitsubishi;

«To GT-R εκφράζει όλα μας τα παιδικά όνειρα, ακόμη και αυτά που κάνουν οι 10χρονοι με ανοιχτά μάτια. Ημέρα και νύχτα» λέει ο Matt Master. Κοιτάζοντάς το μέσα από το (χωρίς έμπνευση) ταμπλό του Lancer η αντίθεση γίνεται πολύ έντονη αλλά και κατανοητή.

Η προσέγγιση των γιαπωνέζων στην έννοια «αυτοκίνητο επιδόσεων» περιστρέφεται με ελάχιστες εξαιρέσεις γύρω από τη βελτίωση: Αυτοκίνητα παραγωγής μεταλλάσσονται με μανία σε υπερ-αυτοκίνητα, μέχρι που να μην παίρνουν άλλο... Το ίδιο θα γίνει αναμφίβολα και με το καινούργιο Evo, ενώ, αντίθετα, το GT-R ανοίγει δρόμο στην πυκνή κυκλοφορία του Τόκιο μόνο και μόνο με την «εργοστασιακή μαγκιά» της εμφάνισής του. Η οδηγία που δόθηκε από τη Nissan για την πολιτική προώθησής του σίγουρα δεν διαφέρει από αυτήν της Mitsubishi: «Ξεφύγετε από την παράδοση του Skyline και του Playstation. Δεν θέλουμε να συζητούν το GT-R στους ίδιους κύκλους με το Impreza και το Evo και γι' αυτό είναι και τόσο ακριβό».

Αρκετές ώρες μετά ο δρόμος έχει οδηγήσει τον Matt Master βόρεια, εκεί όπου η κυκλοφορία είναι πιο αραιή και ο δρόμος παρουσιάζει σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Το GT-R είναι μπροστά και το Evolution ακολουθεί, όμως μία ταχύτητα κάτω και ένα πιο δυνατό πάτημα στο πεντάλ του γκαζιού στέλνουν το Mitsubishi πιο κοντά. Αναμενόμενο αποτέλεσμα με διαφορετική αίσθηση. Όχι τόσο εκρηκτική όσο στο παρελθόν αλλά με την ίδια αμεσότητα. «Το κιβώτιο είναι γρήγορο και ακριβές, το turbo δεν καθυστερεί, οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα, ανυπόμονα, όμως κάτι λείπει...» σκέφτεται δυνατά ο Matt.

Ο δρόμος αλλάζει και έρχεται στα «μέτρα» του GT-R: Άδειος αυτοκινητόδρομος, όπου φαίνεται αμέσως η υστέρηση ροπής του κινητήρα του Mitsubishi, με αποτέλεσμα ο οδηγός του να πρέπει να εξαντλήσει κάθε εφαρμογή στην εξέλιξη των γενεών για να φτάσει το Nissan μπροστά του. Και το καταφέρνει, αν και στο μυαλό του Matt επιστρέφει η κρίσιμη ερώτηση: «Αξίζει πραγματικά το GT-R όσο 3 Evo;»

Στους δρόμους, που οδηγούν στους λόφους έξω από το Τόκιο, το Mitsubishi παίρνει εντυπωσιακό προβάδισμα χάρη στο συνδυασμό μικρότερου βάρους και τετρακίνησης. Το GT-R από την άλλη πλευρά δείχνει και είναι μεγάλο, αλλά παράλληλα έχει και 477 ίππους έτοιμους για κακομεταχείριση. Αμέσως γίνεται φανερό πως στον κατάλληλο δρόμο το Evo, έστω και στο όριο, θα είναι αυτό που θα έχει το «πάνω χέρι» μεταξύ των δύο.

Δεκαπέντε λεπτά αργότερα σε μία διαδρομή, που θύμιζε rollercoaster, το δίδυμο σταματά δίπλα σε μία πυκνή φυτεία και o Matt διαπιστώνει πως όσο πλησιάζεις κοντά στο GT-R και το παρατηρείς χωρίς να παρεμβάλλεται κάτι τόσο αντιλαμβάνεσαι πόσο αρμονική είναι η εμφάνιση του.

Παρά τους πειραματισμούς στις γραμμές και τα μοτίβα των πρωτοτύπων, το τελικό αποτέλεσμα ενσωματώνει όσο το δυνατόν καλύτερα τις αρχικές ιδέες και τις σκέψεις των σχεδιαστών. Η Nissan πέτυχε κάτι σημαντικό με το GT-R, καθώς μας δείχνει πως θα είναι πιθανότατα τα σπορ αυτοκίνητα του 21ου αιώνα. Ή, αν προτιμάτε, υλοποιεί μία φαντασίωση, ένα παιδικό μας όνειρο. Το πέρασμα από το Evo στο GT-R, είναι ένα πέρασμα σε ένα διαφορετικό κόσμο δύναμης, ποιότητας, design και (δυστυχώς) χρημάτων. Αρκετά έχουν γραφτεί για τις δυνατότητες του και ακόμη λιγότερα θα διαβάσετε εδώ: Στρίβει και φρενάρει, γλυκά, όμορφα.

Επιταχύνει τόσο δυνατά που νομίζεις πως θα ταράξει την έλξη της γης προς τη σελήνη, ενώ κάνει ένα ήχο όπως το πλυντήριο στο τελευταίο στύψιμο και λίγο πριν περάσει από τον τοίχο του μπάνιου για να βγει στην κουζίνα. Με λίγα λόγια εξωπραγματικό...

Έτσι λοιπόν αν δεν μπορείτε να πληρώσετε το λογαριασμό για ένα GT-R (λίγοι από εμάς και εσάς φαντάζομαι) τότε ένα Evolution για... κακομεταχείριση είναι το υποκατάστατο. Τόσο απλά τόσο αληθινά και τόσο ιαπωνικά. Όχι, το τελευταίο μην το θεωρήσετε σε καμία περίπτωση κακό. Απεναντίας.





Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στο www.neo.gr
https://www.neo.gr

Μπορείτε να διαβάσετε αυτό το άρθρο στην παρακάτω διεύθυνση:
https://www.neo.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=5724