Ενδοσχολική Επιμόρφωση Στις ΤΠΕ: Απολογισμός 3 ετών
Ημερομηνία δημοσίευσης: Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου στις 01:05:00 EEST
Θέμα: Ανακοινώσεις


ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΙΣ ΤΠΕ: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 3 ΕΤΩΝ, ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ 7000 ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

Στην ημερίδα του ΥΠΕΠΘ που έγινε στη Θεσσαλονίκη για την Κοινωνία της Πληροφορίας στην Εκπαίδευση, την Δευτέρα 8/9/2003, οι εισηγητές αναφέρθηκαν στο έργο της ΚτΠ, στην μαζική επιμόρφωση 75000 εκπαιδευτικών στα πλαίσια του προγράμματος Π1 (48 ώρες), που θα συνεχισθεί για άλλους 35000 εκπαιδευτικούς, στο πρόγραμμα Π2 της ΚτΠ που αφορά επιμόρφωση κατά κλάδο και ειδικότητα στη χρήση των ΤΠΕ και των εκπαιδευτικών λογισμικών στην διδασκαλία των μαθημάτων, και σε άλλα προγράμματα επιμόρφωσης στις ΤΠΕ, που σχεδιάζει το ΥΠΕΠΘ (πχ. Επιμόρφωση εξ αποστάσεως, τηλεκπαίδευση, κ.α.).

Δεν αναφέρθηκε σχεδόν κανείς στην ενδοσχολική επιμόρφωση στις ΤΠΕ που γίνεται εδώ και 3 χρόνια σε 5-8 κλάδους των καθηγητών, ανάλογα με το νομό και τη σχολική χρονιά, στα αποτελέσματα αυτής της επιμόρφωσης, που είναι πολύ ενθαρρυντικά και τα βλέπει όποιος θέλει στην Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr ) που έχει 250.000 επισκέψεις σε 6 μήνες, και πολλές διδασκαλίες μαθημάτων με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού και διαδικτύου, που έγιναν από τους 7000 περίπου επιμορφούμενους καθηγητές και τους 80 επιμορφωτές.
Δυστυχώς φέτος, από πληροφορίες που έχουμε, το πρόγραμμα της ενδοσχολικής επιμόρφωσης στις ΤΠΕ δεν θα συνεχισθεί και μέχρι τώρα δεν έχουν γίνει οι αποσπάσεις των επιμορφωτών. Δεν κατανοούμε τους λόγους που δεν συνεχίζεται και τη φετινή χρονιά η ενδοσχολική επιμόρφωση στις ΤΠΕ των καθηγητών κατά κλάδο. Ίσως το ΥΠΕΠΘ σχεδιάζει άλλου τύπου ενδοσχολική επιμόρφωση, αλλά μέχρι να υλοποιηθεί η νέα επιμόρφωση, θα μπορούσε να συνεχισθεί η επιτυχημένη εδώ και 3 χρόνια επιμόρφωση στις ΤΠΕ, που πρέπει να τονισθεί ότι γινόταν εκτός ωρών διδασκαλίας, κάθε εβδομάδα, σε τρίωρες συναντήσεις στο εργαστήριο πληροφορικής, χωρίς κανένα κίνητρο για τους επιμορφούμενους (επιδότηση, κλπ) αλλά μόνο μια βεβαίωση παρακολούθησης και μια βεβαίωση πραγματοποίησης δύο υποδειγματικών διδασκαλιών με χρήση ΤΠΕ
Στη συνέχεια, ακολουθούν ο απολογισμός του επιμορφωτή ΠΕ4(φυσικού) και προέδρου του Παραρτήματος Ημαθίας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών κ. Δοδοντσή Μιλτιάδη για την επιμόρφωση στο νομό Ημαθίας τη σχολική χρονιά 2002-2003 και τις προτάσεις του ιδίου για την ενδοσχολική επιμόρφωση, που στάλθηκαν ιεραρχικά στον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΤΠΕ

ΠΡΟΣ :
Δ/ντή : Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης
Ν. Ημαθίας


Θέμα: Απολογισμός της Επιμορφωτικής χρονιάς 2002-2003

Αξιότιμε κ Διευθυντά,

με τη λήξη του επιμορφωτικού έτους, σας αναφέρω τα αποτελέσματα του επιμορφωτικού έργου, της επιμόρφωσης των καθηγητών του κλάδου ΠΕ04, που διεξήχθη στο εργαστήριο Πληροφορικής του ΦΙΛΙΠΠΕΙΟΥ-1ου Γυμνασίου Βέροιας(R265). Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω, εσάς προσωπικά και τον διευθυντή του προαναφερομένου Γυμνασίου, για την αμέριστο συμπαράσταση που είχα στο δύσκολο έργο, που μου ανέθεσε το Υπ.Ε.Π.Θ. για το σχολικό έτος 2002-2003.


Το Έργο εν ολίγοις

Το έργο «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση για καθηγητές ΠΕ04», ξεκίνησε τον Οκτώβριο 2002 με τρία τμήματα. Ένα από τα τμήματα αποτελείτο από συναδέλφους όλων των ειδικοτήτων του κλάδου ΠΕ04, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και την προηγούμενη επιμορφωτική χρονιά, με επιπλέον στόχο την αξιοποίηση των γνώσεων και εμπειριών στην παραγωγή υλικού για μαθήματα με ΤΠΕ. Τμήμα αυτής της προσπάθειας της ομάδας των χημικών αυτού του τμήματος παρουσιάστηκε και στο 2ο πανελλήνιο συνέδριο της Σύρου 9, 10 και 11 Μαΐου 2003.
Συνολικά στο πρόγραμμα εγγράφηκαν 32 καθηγητές. Συμμετείχαν με δικιά τους πρωτοβουλία και τελικά απεφοίτησαν 25 συνάδελφοι. Ένας από τους 7 που διέκοψαν στην πορεία για οικογενειακούς λόγους, συνέχισε να παρακολουθεί στο πρόγραμμα των 48 ωρών του Π1.
Πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη την χρονιά 64 επιμορφωτικές συναντήσεις με διάρκεια 3 ωρών επιμόρφωσης η κάθε μία, δηλαδή πραγματοποιήθηκαν συνολικά 192 ώρες επιμόρφωσης.
Επίσης πραγματοποιήθηκαν πλέον των 50 ωρών δειγματικής διδασκαλίας με ΤΠΕ σε 15 Γυμνάσια και Ενιαία Λύκεια του Ν.Ημαθίας, σε συνεργασία με τους επιμορφούμενους και τους διευθυντές των σχολείων τους.


Το Αποτέλεσμα εν ολίγοις

Στην διάρκεια των επιμορφωτικών συναντήσεων οι καθηγητές ΠΕ04 είχαν την ευκαιρία:

1. Να γνωρίσουν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή σαν ένα επιπλέον πολύ δυναμικό εργαλείο για την δουλειά τους και να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσιμες για τους ιδίους και κατ’ επέκταση για την υπηρεσία.
2. Να γνωρίσουν και να χρησιμοποιήσουν Λογισμικά και εργαλεία, ειδικά κατασκευασμένα για τα μαθήματα του κλάδου τους.
3. Να χρησιμοποιήσουν, μέσω του σχολικού Δικτύου, το Διαδίκτυο (Internet) σαν πηγή πληροφοριών και εκπαιδευτικού υλικού, για την σχεδίαση πρωτοπόρων δειγματικών διδασκαλιών με ΤΠΕ. Και
4. Να εφαρμόσουν μέσα την τάξη την αποκτηθείσα γνώση και εμπειρία με τις ΤΠΕ, προς όφελος των μαθητών τους.

Σας πληροφορώ ότι αν και η επιμόρφωση πραγματοποιείτο βραδινές ώρες, η προσέλευση των συναδέλφων ήταν σταθερή καθ’ όλο το έτος και το ενδιαφέρον τους για την γνωριμία με το καινούριο και πρωτοπόρο ήταν αμείωτο.

Όλοι κατά την λήξη των επιμορφωτικών συναντήσεων αναφέρθηκαν με τα καλύτερα λόγια για το κλίμα εισαγωγής των ΤΠΕ, που επικρατεί στο ΥπΕΠΘ, και στον τομέα της επιμόρφωσης, και παρότρυναν εμένα προσωπικά να συνεχίσω την προσπάθεια μου στην διδασκαλία των μαθημάτων του κλάδου ΠΕ04 με ΤΠΕ . Οι παραινέσεις τους προέρχονταν σαν απόρροια της αποδοχής που έτυχαν, από μαθητές και καθηγητές, οι δειγματικές διδασκαλίες, που πραγματοποιήθηκαν στα σχολεία του νομού καθώς και της αυτοπεποίθησης, που άντλησαν από το Π1.


Οι επιμορφούμενοι πρότειναν:

1. Να γίνει θεσμός η Ενδοσχολική επιμόρφωση και να δοθούν σοβαρά κίνητρα στα σχολεία όπου γίνονται επιμορφώσεις.

2. Να επεκταθεί το πρόγραμμα της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και στους άλλους κλάδους έστω και με επιμορφωτές άλλων κλάδων από όμορους νομούς.

3. Να δοθούν κίνητρα στους επιμορφούμενους καθηγητές, παρόμοια με αυτά από την συμμετοχή τους σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

4. Να έχουν οι επιμορφούμενοι δωρεάν πρόσβαση στο Internet μέσω του πανελλήνιου σχολικού δικτύου (www.sch.gr) και

5. Να γίνεται συνεργασία των επιμορφωτών με τα ΕΚΦΕ για την καλύτερη αξιοποίηση των Εργαστηρίων Φυσικών επιστημών των σχολείων.

Μετά από τα παραπάνω, καθώς και από τις καλές φήμες, από την εκπαιδευτική κοινωνία του Ν.Ημαθίας, για το επιμορφωτικό έργο που επιτελέσθη, δηλώνω, ότι θα συνεχίσω το έργο μου με όλες μου τις δυνάμεις, εάν μου ανατεθεί και την νέα σχολική χρονιά από το ΥπΕΠΘ.
Με τιμή
Δοδοντσής Μιλτιάδης
Καθηγητής ΠΕ04 (Φυσικός) & ΠΕ19 (Πληροφορικός)
Πρόεδρος Παραρτήματος Ημαθίας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
ΣΤΙΣ ΤΠΕ

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Κλάδου ΠΕ04 στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση
ΠΡΟΣ :
Τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Προτάσεις για την ενδοσχολική επιμόρφωση
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
μετά την συμπλήρωση περίπου 2,5 ετών στην ενδοσχολική επιμόρφωση, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την αμέριστη συμπαράστασή σας στο επιμορφωτικό μας έργο, που έδωσε πραγματικά ένα νέο άρωμα στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Γνωρίζω πολύ καλά ότι το συγκεκριμένο έργο δεν χρηματοδοτήθηκε από κανέναν και το Υπ.Ε.Π.Θ. το στηρίζει από τους ιδίους λιγοστούς πόρους, που διαθέτει. Ίσως σας είναι πολύ δύσκολο, ελλείψει χρημάτων, να πραγματοποιήσετε αλλαγές και να μας δώσετε κίνητρα, που πιθανό θα επιθυμούσατε. Το Υπ.Ε.Π.Θ. όμως διαθέτει προσωπικό και στελέχη με οράματα για μια καλύτερη και μοντέρνα παιδεία, που θα προάγει και θα ανεβάσει το επίπεδο του έλληνα πολίτη. Γνωρίζουμε εμείς οι επιμορφωτές ότι και εσείς διαπνέεστε από τα ίδια οράματα, γι’ αυτό επιτρέψατέ με να σας υποβάλλω ορισμένες προτάσεις, που είναι απόρροια των συζητήσεων μεταξύ επιμορφωτών αλλά και συζητήσεων μεταξύ επιμορφωτών και επιμορφούμενων συναδέλφων.
Σας παρακαλούμε λοιπόν στις μελλοντικές σας αποφάσεις να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω:
6. Να γίνει θεσμός η ενδοσχολική επιμόρφωση και να δοθούν σοβαρά κίνητρα στα σχολεία όπου γίνονται επιμορφώσεις
7. Να επεκταθεί το πρόγραμμα της ενδοσχολικής επιμόρφωσης σε όλους τους κλάδους, με περισσότερους επιμορφωτές, έστω και με επιμορφωτές άλλων κλάδων από όμορους νομούς, που θα πληρώνονται επιπλέον μόνο την μετακίνησή τους.
8. Να δοθούν κίνητρα στους επιμορφούμενους καθηγητές, παρόμοια με αυτά από την συμμετοχή τους σε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
9. Να έχουν οι επιμορφούμενοι δωρεάν πρόσβαση στο Internet μέσω του πανελλήνιου σχολικού δικτύου (www.sch.gr).
10. Να γίνεται συνεργασία των επιμορφωτών με τα ΕΚΦΕ για την καλύτερη αξιοποίηση των Εργαστηρίων Φυσικών επιστημών των σχολείων.
11. Τα νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία που ετοιμάζονται να προβλέπουν υποχρεωτικές διδασκαλίες μαθημάτων στα εργαστήρια πληροφορικής με χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού, διαδικτύου και ΤΠΕ.
12. Να μοριοδοτείται η ετήσια πιστοποίηση των επιμορφωτών του Ε42.
13. Οι επιμορφωτές να έχουν συνεχή εκπαίδευση και επιμόρφωση.
14. Οι επιμορφωτές να έχουν δωρεάν πρόσβαση στο Internet, μέσω ΕΠΑΚ που θα ξεκινά με 800… ή 801… ή με DSL (δορυφορική).
15. Να δοθεί στους επιμορφωτές ένα συμβολικό επίδομα θέσης 50-100€ για κάλυψη επιπλέον εξόδων(είμαστε τόσοι λίγοι που το συνολικό ποσό πιστεύουμε ότι δεν θα το αρνηθεί το Υπ. Οικονομικών).
16. Να αγοραστεί ένας φορητός Η/Υ για κάθε επιμορφωτή (δηλ. περίπου συνολικά 60 )
17. Να συνεχισθεί η ΚτΠ με Π1 και Π2-Π3.
18. Να έχουν τα Εργαστήρια Πληροφορικής Οργανωμένη Τεχνική Υποστήριξη.
19. Να γίνουν τα Profiles των Χρηστών έτσι ώστε να είναι δυνατή η εκμετάλλευση όλων των υπαρχόντων εκπαιδευτικών λογισμικών.
20. Τι γίνεται με Οργανισμό Επιμόρφωσης και αν θα ενταχθούμε οι επιμορφωτές Ε42 κάπως σε αυτόν;
21. Τι γίνεται με τα Μορφωτικά Κέντρα Στήριξης Εκπαίδευσης (ΜΟΚΕΣΕ) σε κάθε Διεύθυνση η ΠΕΚΕΣΕ σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση;
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι:
το κοινό μας όραμα “για μια Νέα, Καλύτερη Παιδεία” θα σας κάνει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις παραπάνω προτάσεις.
Με τιμή
Δοδοντσής Μιλτιάδης
Καθηγητής ΠΕ04 & ΠΕ19
Επιμορφωτής (Q61) ΠΕ04
Πρόεδρος Παραρτήματος Ημαθίας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Τηλ: 6972408812

Μετά από τα παραπάνω, πιστεύω ότι όλοι θα καταλάβουν το έργο που έγινε εδώ και 3 χρόνια στα σχολεία της Δ/θμιας Εκπ/σης, που δεν ήταν μαζικό, και δεν διαφημίστηκε τόσο πολύ, όσο το πρόγραμμα της ΚτΠ, αλλά ήταν ποιοτικό και αφορούσε καθηγητές που είχαν όρεξη, μεράκι και διάθεση για μια άλλη διδακτική προσέγγιση με χρήση των ΤΠΕ.
Το πρόγραμμα της ΚτΠ είναι πράγματι καλό και αξιόλογο, αλλά θέλει συνέχεια και συνεχή επαφή του εκπαιδευτικού με τον Η/Υ και της ΤΠΕ. Δεν αρκούν οι 48 ώρες που θα επιμορφωθεί ο δάσκαλος και ο καθηγητές στη βασική χρήση του Η/Υ και των βασικών προγραμμάτων (κείμενο, λογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, διαδίκτυο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο). Χρειάζεται η συνεχής επαφή και χρήση του Η/Υ και των εκπαιδευτικών λογισμικών, που υπάρχουν σε πολλά σχολεία, και εδώ βοηθούσε η ενδοσχολική επιμόρφωση που γινόταν τα τελευταία 3 χρόνια σε σχολεία της Δ/θμιας Εκπ/σης.
Εύχομαι οι υπεύθυνοι και αρμόδιοι του ΥΠΕΠΘ να σχεδιάζουν και να υλοποιήσουν μέσα στη σχολική χρονιά που άρχισε ένα καλύτερο πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης, για να αξιοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί τις γνώσεις που έχουν πάρει από την επιμόρφωση της ΚτΠ των 48 ωρών, για να αξιοποιηθούν τα 80 εκπαιδευτικά λογισμικά , που έχουν παραχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, και τέλος να αξιοποιηθούν όλα τα εργαστήρια πληροφορικής, που υπάρχουν σε όλα τα γυμνάσια, λύκεια και ΤΕΕ της χώρας ( τουλάχιστον ένα , σε πολλά 2-3, και σε μερικά περισσότερα) για τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων με τη χρήση του κατάλληλου λογισμικού και του διαδικτύου.

Πολύγυρος 12 – 9 –2003

ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Καθηγητές ΠΕ4 – Επιμορφωτής ΝΤ –ΤΠΕ – ΕΛ
pananiad@sch.gr, eeo@mycosmos.gr
κιν.: 6974702549








Το άρθρο αυτό δημοσιεύθηκε στο www.neo.gr
https://www.neo.gr

Μπορείτε να διαβάσετε αυτό το άρθρο στην παρακάτω διεύθυνση:
https://www.neo.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=1385