Αυτοκίνητα: Μικρά, αλλά θανατηφόρα
Δημοσιεύθηκε από escape
την Πέμπτη, 02 Οκτωβρίου στις 00:05:00 EEST
|
Έτσι χαρακτηρίζονταν τα αυτοκίνητα του Κάρλο Αμπαρτ τη δεκαετία του '60.
Μικρά το δέμας, αλλά με ζωντανή οδική συμπεριφορά και πολύ καλές επιδόσεις, περνούσαν ανάμεσα στα άλλα αυτοκίνητα σαν να τα είχε τσιμπήσει... σκορπιός.
Το νέο 500 Abarth δεν ξεφεύγει απ' αυτήν την παράδοση.
Κάτω απ' το συμπαθητικό και συμπαγές περιτύλιγμα των 3,65 μέτρων, κρύβεται ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,4 λίτρων ισχύος 135 ίππων, ο οποίος δίνει φτερά στο αμάξωμα των 1.035 κιλών.
Η Abarth δίνει φτερά.
|
Όταν λέμε φτερά το εννοούμε, αφού τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική φτάνει τα 205 χλμ./ώρα.
Αυτές οι επιδόσεις γίνονται βέβαια εφικτές με την επιλογή του Sport mode, το οποίο αυξάνει τη ροπή του κινητήρα απ' τα 18,3 kgm στις 2.500 στροφές, στα 21 kgm στις 3.000 στροφές.
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός Fire των 1.368 κ.εκ. που τοποθετείται και στις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις διαφόρων
μοντέλων του γκρουπ Fiat (Fiat Grande Punto και Bravo, Lancia Delta, Alfa Romeo MiTo).
Στο 500 Abarth συνδυάζεται με ένα κιβώτιο πέντε σχέσεων και όχι έξι, για λόγους βάρους. Μην ανησυχείτε όμως, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να νιώσετε ότι σας λείπει η δύναμη, αφού η κλιμάκωση των σχέσεων δεν είναι μακριά και τα αποθέματα ροπής είναι πλούσια, ακόμη και στο Normal mode.
Και για να είστε σίγουροι για το πότε είναι καλύτερα να αλλάζετε σχέσεις, υπάρχει μια ενδεικτική λυχνία μέσα στο όργανο της πίεσης του turbo - βρίσκεται στα αριστερά του ταχύμετρου- η οποία ανάβει κάθε φορά που κρίνεται ότι ο οδηγός πρέπει να ανεβάσει ταχύτητα, ανάλογα με το πρόγραμμα που έχει επιλεγεί.
Στο Normal mode η λυχνία ανάβει στις μεσαίες στροφές για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής οικονομίας, ενώ στο Sport mode ανάβει ουσιαστικά λίγο πριν ο δείκτης του στροφόμετρου χτυπήσει κόφτη, για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής απόδοσης.
Για τη μέγιστη δυνατή απόδοση στο δρόμο, το 500 Abarth είναι εφοδιασμένο και με ένα ηλεκτρονικό σύστημα μετάδοσης της ροπής, που λέγεται TTC (Torque Transfer Control). Το σύστημα αυτό είναι ανάλογο του Q2 της Alfa Romeo και λειτουργεί εν είδει ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές, όπως μπορέσαμε να διαπιστώσουμε και στην πράξη. Τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους 284 χιλιοστών μπροστά και δίσκους 240 χιλιοστών πίσω, ικανοποιώντας με τη δύναμη και την αντοχή τους στη σκληρή χρήση.
Abarth χωρίς τις κατάλληλες επεμβάσεις στην αισθητική δεν γίνεται. Ετσι, το εσωτερικό έχει βάλει τα καλά του για την περίσταση. Το τριάκτινο τιμόνι με τις χειρολαβές είναι επίπεδο στο κάτω μέρος, ενώ φυσικά είναι δερμάτινο, όπως ο μοχλός των ταχυτήτων και το χειρόφρενο.
Τα μπάκετ καθίσματα κλέβουν την παράσταση στη δερμάτινη περιβολή τους, εξακολουθούν να προβληματίζουν όμως με την ψηλή θέση οδήγησης και τη μέτρια πλευρική στήριξη που προσφέρουν.
Εξωτερικά το 500 Abarth ξεχωρίζει από τους μεγαλύτερους αεραγωγούς και τα μικρά "ρουθούνια" στις άκρες του προφυλακτήρα μπροστά, καθώς και απ' την αεροτομή οροφής και τις διπλές εξατμίσεις πίσω.
Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 11 ολόκληρα εκατοστά, κάτι που οφείλεται αποκλειστικά στους μεγαλύτερους προφυλακτήρες. Μόνο ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει μεγαλώσει κατά 7 εκατοστά, ώστε να δημιουργηθεί χώρος για το intercooler.
To αισθητικό αποτέλεσμα, όμως, πιστεύουμε ότι εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τις προθέσεις της Abarth: να στοιχειώσει και πάλι τα όνειρα των απανταχού εραστών της γρήγορης -compact- αυτοκίνησης. Από Σεπτέμβριο σειρά έχουν τα ελληνικά όνειρα.
• Η πιο γρήγορη έκδοση του Fiat 500 με κινητήρα 1,4 λτ. και 135 ίππους.
• Μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις, σύστημα μετάδοσης ροπής TTC.
• Περιορισμένη έκδοση 200 αυτοκινήτων με 160 ίππους που έχει ήδη πωληθεί!
• Αγωνιστική έκδοση 500 Abarth Asseto Corse με 200 ίππους
|
|
| |
|
Αξιολόγηση άρθρου |
|
|
Μέσος όρος βαθμολογίας: 3.5 Αριθμός Ψήφων: 2
|
|
|
|
|